Dagen D!!!

Woah!

Om mindre än fyra timmar kommer jag, Sofia, Linnea, Jennifer och Ingrid sitta på ett plan som ska ta oss mot vårat livs äventyr.
Vi ska göra Sydamerika och börjar i Santiago, Chile.

Imorse kl tio sprang jag in på Forex och växlade lite pengar. Nu sitter jag här med 40 000 chilenska pesos på fickan och känner mig rik. Men det är jag inte, för det motsvarar ungefär 587 svenska kronor.

Datorn i min brors rum som är kopplad till skrivaren slutade nyss fungera och därför har jag inte skrivit ut någon biljett eller karta till hostelet i Santiago. Det börjar bra.

Förberedelser är bra och någonting vi faktiskt är ordentliga förberedda på är sjukdomar.
Vi har piller mot allt. Mest diarré. Vi har fyra förpackningar x 16 piller var.


Måste sluta nu, snart kommer pappa hem och ska skjutsa mig till Arlanda och han kommer få panik om han ser mig vid datorn då.

Vi ses om fyra månader!!

/ Julia C.

Kommentarer
Postat av: Björn

Hej Julia!



Hoppas du får en toppenresa, är själv i Colombia och det är en fantastisk kontinent. Ser att du räknar med att bli risig i magen =). Tänkte bara tipsa om att köpa myggmedel i Sydamerika, innehåller högre doser DEET här (olagligt i Sverige), vilket är det ämne som håller undan myggorna. Myggmedlen är därför mycket bättre här i Sydamerika än hemma. Skulle du senare behöva antibiotika eller liknande är det bara att gå till apotek där de säljer det över disken.

2011-09-30 @ 18:02:25
URL: http://www.bjornforsberg.blogspot.com/
Postat av: Morfar o Marianne

Hej Julia!

Har pratat med dina föräldrar och lämnat din bloggdress. Mamma har nybörjarproblem med din telefon, hon lärs sig med tiden. Glöm inte att meddela ditt nya telefonnummer. Var rädd om Dig (Er) puss och kram.

2011-10-02 @ 12:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0